Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Retail 1424041_1280.jpg
Foto: Pixabay.com

Zákon o neprimeraných podmienkach obmedzí slobodu podnikania, tvrdí združenie pre značkové výrobky

Združenie je sklamané, že poslanci NR SR prijali zákon bez akceptovania pripomienok prezidenta.

Novoprijatý zákon o neprimeraných podmienkach v obchode s potravinami negatívne a zásadne obmedzí slobodu podnikania na území Slovenskej republiky. Informovalo o tom vo svojom vyjadrení Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV). Združenie je sklamané, že poslanci NR SR prijali zákon bez akceptovania pripomienok prezidenta SR. „Podľa našich analýz je v rozpore s pravidlami jednotného trhu Európskej únie,“ dodali.

Združenie nie je proti zmyslu regulácie, regulácia by ale podľa nich mala pomáhať trhovému prostrediu, a nie poškodzovať poctivo podnikajúce subjekty.

Poslanci NR SR vo štvrtok opätovne schválili zákon, ktorý vetoval prezident SR Andrej Kiska. Jedinou podstatnou zmenou, oproti pôvodne schválenému zákonu z 5. februára 2019, je zmena účinnosti zákona z 1. apríla 2019 na 1. máj 2019. Pozmeňujúcim návrhom to presadila poslankyňa za SNS Eva Antošová.

Schválený zákon okrem iného prináša aj nové ustanovenia upravujúce neprimerané podmienky, zavedie generálnu klauzulu neprimeranej podmienky a umožní predkladať anonymné podnety upozorňujúce na možné porušenie zákona. Zo zákona vyplýva tiež aplikácia ustanovení zákona aj v prípade, ak sa zmluvné vzťahy účastníkov obchodného vzťahu spravujú iným právnym poriadkom ako právnym poriadkom SR.

Zákon tiež zmierni sankcie za oneskorenú úhradu dodávateľskej faktúry zo strany obchodných reťazcov, či vylúči odkladný účinok odvolania proti rozhodnutiam o uložení pokuty. Prešli aj návrhy, aby sa zníženie kúpnej ceny v obchode vzťahovalo výlučne na tovar, ktorý sa aj reálne predá v akcii spotrebiteľovi, aby zníženie kúpnej ceny kvôli novým pravidlám bolo taktiež neprimeranou podmienkou v obchodných vzťahoch a aby zastúpenie slovenských potravín v reklamných letákoch bolo minimálne 50 %. Zaviedla sa aj nová neprimeraná podmienka, ktorou je zvýhodňovanie dodávateľa podmieňovaním používania určitého typu obalu.

Odporúčané články

Ceny chleba a pečiva pôjdu nahor, avizujú pekári Aj pri predaji potravín cez sociálne siete platia pravidlá, upozorňuje veterinárna a potravinová správa

Z kategórie Legislatíva potravinárstvo

Odporúčame