Plzeňský Prazdroj Slovensko ukončil minulý rok s obratom takmer 150 miliónov eur, zaznamenal tak medziročný rast o 16 percent

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Plzensky prazdroj slovensko
Plechovka s využitím recyklovaného hliníka Foto: Plzeňský Prazdroj Slovensko

Obrat spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko za rok 2022 presiahol po prvý raz v histórii 146 mil. eur a medziročne vzrástol o 16 %. Čistý zisk firmy atakoval 11 mil. eur a pohybuje sa tak s drobným poklesom o 0,5 % na úrovni roku 2021. Ako ďalej podnik informuje v tlačovej správe, na priamych aj nepriamych daniach v minulom roku zaplatila spoločnosť takmer 51 mil. eur, čo je v medziročnom porovnaní o 5 % viac. Z celkových daňových platieb predstavuje spotrebná daň 22,5 mil. eur.

Rok plný výziev

Pivný trh čelil vlani podľa spoločnosti mnohým výzvam, ktoré so sebou priniesla vojna na Ukrajine, a doľahla naň nielen energetická kríza, nestálosť v oblasti dodávok vstupných surovín a iných materiálov, ale aj tlak na vstupné náklady a inflácia.

„Plzeňský Prazdroj Slovensko na túto výzvu reagoval flexibilne. Som veľmi hrdý, že v roku 2022 sa mu na slovenskom trhu darilo posilňovať jeho pozíciu i pozíciu jeho značiek,“ uviedol generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko Dragoș Constantinescu.

Dva roky poklesu

Firma vlani na Slovensku predala takmer 1,7 milióna hektolitrov piva, čo je v porovnaní s rokom 2021 o 1,8 % viac. Po dvoch rokoch poklesu zaznamenala obrat kategória čapovaných pív, ktorá medziročne rástla o 38 % a dostala sa na úroveň 445-tisíc hektolitrov, čo však stále nedosahuje čísla spred pandémie.

Predaje baleného piva v porovnaní so silným rokom 2021 poklesli o 7 % na úroveň 1,2 milióna hektolitrov, no Slováci tu intenzívnejšie inklinovali k prémiovejším produktom.

Jednotka na našom trhu

„V roku 2022 sme sa stali z pohľadu tržieb jednotkou na slovenskom pivnom trhu, čo pre nás predstavuje nielen veľký záväzok, ale aj utvrdenie v tom, ako k nemu dlhodobo pristupujeme.“

„Potvrdzuje sa nám, že intenzívna spolupráca s prevádzkami a partnermi v HoReCa segmente sa vypláca, pretože kvalita služieb a celkového zážitku je pre spotrebiteľov kľúčová,“ zhodnotil obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko Martin Grygařík.

Plzeňský Prazdroj Slovensko

S 580 zamestnancami jedným z najmodernejších pivovarov v strednej Európe. Do jeho portfólia patria značky Pilsner Urquell, Šariš, Velkopopovický Kozel, Radegast, Gambrinus, Smädný Mních, Captain Jack, Peroni a nealkoholické pivo Birell.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Dragoș ConstantinescuMartin Grygařík
Firmy a inštitúcie BirellCaptain JackGambrinusHoReCaPeroniPilsner UrquellPivovar ŠarišPlzeňský Prazdroj SlovenskoRadegastSmädný MníchVelkopopovický Kozel