Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Gabriela Matečná Foto: SITA/Diana

Slovensko má opäť po roku zastúpenie na prestížnom medzinárodnom veľtrhu v Berlíne

Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (MPRV) prerušilo minulý rok dlhú 11-ročnú šnúru, počas ktorej nemalo Slovensko na prestížnom veľtrhu Internationale Grüne Woche v Berlíne žiadne zastúpenie. Národný stánok Slovenska nechýba ani na aktuálnom 84. ročníku, ktorý očakáva 400-tisícovú návštevnosť. Národnú expozíciu zrealizovalo v rámci podpory exportnej politiky slovenských potravinárov MPRV.

„Medzinárodný veľtrh Grüne Woche je sviatkom potravinárov z celého sveta. O pozornosť 400-tisíc návštevníkov súperí v Berlíne viac ako 100-tisíc produktov. Vlani sme sa presvedčili, že vrátiť národný stánok Slovenska na tento veľtrh po dlhej 11-ročnej pauze malo zmysel. Tento rok prichádzame s prepracovanejšou národnou expozíciou, pod ktorou sa budú prezentovať štyria špičkoví slovenskí výrobcovia. Zelený týždeň je pre nich jedinečnou príležitosťou ukázať svoje kvality a nazbierať obchodné kontakty,“ uviedla vicepremiérka a ministerka pôdohospodárstva SR Gabriela Matečná.

Národný stánok v Berlíne sa rozprestiera na ploche 126 metrov štvorcových. Okrem slovenských potravín prezentuje aj krásy Slovenska a kultúrne bohatstvo SR. Stánok zastrešuje Banskobystrický pivovar, a.s., firmu HO&PE FAMILY, s.r.o., ktorá vyrába a distribuuje mrazený, chladený a suchý tovar, spoločnosť MILSY, a.s., vyrábajúcu mliečne produkty a firmu Minit Slovakia, s.r.o., ktorá produkuje mrazené pekárenské výrobky.

„Slovensko exportuje do Nemecka výrazne menej agropotravinárskych výrobkov v porovnaní s objemom, ktorý sa k nám dováža z nemeckého trhu. Podľa zatiaľ dostupných štatistických údajov sme za január až október 2018 dosiahli s Nemeckom pasívne saldo agrárneho obchodu v hodnote 339 miliónov eur. Nemecký trh je napriek tomu pre našu krajinu zaujímavý. Je tu priestor na uplatnenie surovín, polotovarov a najmä výrobkov s vyššou pridanou hodnotu, ako sú syry, čokoláda, cukrovinky, sladový výťažok, pekárenské výrobky či nápoje. Prítomní slovenskí výrobcovia majú teda veľký potenciál osloviť svojím sortimentom,“ priblížil generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu MPRV SR Milan Lapšanský.

Svetový veľtrh poľnohospodárstva, potravinárstva a záhradníctva Internationale Grüne Woche sa koná od roku 1926. Podujatie je prístupné pre odbornú aj laickú verejnosť, pričom ročne pritiahne približne 400-tisíc návštevníkov. Na výstavnej ploche 115 000 metrov štvorcových sústreďuje viac ako 1 700 vystavovateľov, jeho súčasťou sú národné expozície výrobcov, dodávateľov a obchodníkov z celého sveta. Veľtrh je nielen príležitosťou nadviazať medzinárodné kontakty, ale aj kulinárskym zážitkom sprostredkovaným cez ochutnávky národných a regionálnych špecialít.

Sprievodným podujatím je kongres Global Forum for Food and Agriculture (GFFA), na ktorom sa každoročne zúčastňujú ministri pôdohospodárstva z celého sveta. Veľtrh potrvá od 18. do 27. januára 2019.

Odporúčané články

Iniciatíva My sme les vyzvala vládu, aby zastavila ťažbu dreva vo vzácnych starých lesoch Vláda SR prijme dokument, ktorý bude riešiť komasáciu pôdy, prisľúbil premiér

Z kategórie Poľnohospodárstvo

Odporúčame