Naozaj reťazce ničia slovenských potravinárov? Týmto pomohli

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Retail 1424041_1280.jpg
Foto: Pixabay.com

Tlak na ceny a neférové podmienky, alebo príležitosť na rozvoj? Názory slovenských potravinárov na spoluprácu s obchodnými reťazcami sú rôzne. Firmy, ktoré vám predstavíme, patria k tej druhej skupine. Vďaka tomu, že dodávajú svoje výrobky do reťazcov, mohli prijať viac ľudí, zvýšiť výrobu a dokonca ich poznajú aj v zahraničí.

Z malých firiem väčšie

„S Kauflandom sme začali spolupracovať v decembri 2017, kedy sme dodávali tovar do predajne v Púchove, minulý rok k nej pribudli ďalšie dve predajne. Zisky nám stúpli a začali sme vyrábať ešte väčšie množstvo výrobkov,“ vysvetľuje Darina Jankovičová, konateľka spoločnosti Púchovský gazda. Spolupráca tejto firmy s Kauflandom je rozšírená navyše aj o oblasť duálneho vzdelávania. Do predajní dodáva klasické paštéty, nátierky, klobásky či fašírky.

Kaufland na svojej tlačovej besede na veľtrhu Danubius Gastro predstavil aj ďalšieho dodávateľa, chránenú dielňu Solide Slovakia.

„Pre Kaufland dodávame košický med, sultánky či kávové a biele kornútky do predajní v Leviciach a Nových Zámkoch. Tento rok by sme chceli zásobovať aj ďalšie predajne. Vďaka Kauflandu je naša značka viditeľnejšia, získali sme nových zákazníkov a vyvíjame aj ďalšie výrobky. Máme v pláne nákup nových technológií a rekonštrukciu výrobných priestorov,“ približuje plány Edita Vincúr Kalitová, konateľka spoločnosti Solide Slovakia.

Do zahraničia

Reťazec Lidl často čelí výčitkám, že v jeho sortimente je málo slovenského tovaru. No menej známy je fakt, že prostredníctvom jeho distribučnej siete poznajú naše výrobky aj v zahraničí. Vďaka privátnym značkám Lidla mohli rakúski a nemeckí zákazníci ochutnať syr nivového typu, vo Švajčiarsku si mohli kúpiť dlhé piškóty zo Slovenska, Maďari a Poliaci mohli spoznať typickú slovenskú bryndzu a Belgičania či Chorváti zase rastlinné nátierky spod Tatier.

„Pod privátnymi značkami Lidl sa v období od marca 2017 do februára 2018 celkovo 48 slovenským producentom podarilo exportovať viac ako 200 druhov výrobkov do dvanástich európskych krajín. Medzi najväčších vývozcov patria spoločnosti AGRO TAMI, MECOM, RAJO, SHP Harmanec, Stepanow či Metsa Tissue,“ informoval reťazec Lidl v tlačovej správe.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Kaufland